Les Vampires [s01e01]

Jag visste det jag visste det jag visste det!

Har bara sett första avsnittet av tio. Men åh vad jag gillar det. För det första är det en serie. Jag älskar serier. Det är något speciellt med den sortens film. Kan bero på att det måste vara mer spännande för att folk ska tillbaka till nästa avsnitt. Eller att de är såpass korta att man inte hinner tröttna. Men det är iaf en konstform (kan man kalla det det?) som jag älskar.

För det andra är det här ingen historisk tråkfilm. Här snackar vi gangsters. Vi snackar lönngångar bakom tavlor. Vi snackar mord och avhuggna huvuden i lådor. Vi snackar små hemliga lappar underskriva "The Great Vampire".

För det tredje är det inte jättelånga sega scener som inte säger någonting. Utan lagom långa. Och med passande musik. Och med olika färger, grön - utomhus, sepia -  inomhus, blå - natt.

Nio avsnitt kvar. Nice!



The end of The Severed Head.

//Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0