"I'm a film fanatic!"

Jag vet att Lovisen redan har påpekat detta. Men Irma Vep. Åh! Läste innan att det skulle vara hon som äger hela serien. Och kan inte annat än att hålla med. Om blickar kunde döda säger jag bara. Här har vi en riktig skådespelerska. Jag kan tänka mig att det är svårare att få det se trovärdigt ut i en stumfilm, då det lätt blir att folk överdriver sitt skådelspel för att få fram den känsla de vill förmedla i brist på talet. Men icke Irma Vep. Och bara titta på skönheten:

 

Tydligen så blev hon även filmproducent och -regissör senare i livet. Under en tid då kvinnor inte ens hade rösträtt i Frankrike (som hon kommer ifrån och filmen är inspelad), och majoriteten säkert inte ens hade jobb. Sånt är koolt tycker jag.

Det är faktiskt värt att se serien bara för hennes skull.

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0