Satanus

Det här med morgonvisning var nog en bra idé. Under de tidigare avsnitten har jag lätt kunnat börja tänka på annat efter ett tag, återigen; stumfilmer ska inte vara så långa. Men idag lyckades jag vara fokuserad genom hela filmen. Kan också ha berott på att det var så länge sen senast. Och att jag saknat vampyrerna. Vilketsom gillade jag detta avsnitt. Det bästa är ju alltid deras skumma metoder. I stil med falluckor i golvet eller gömd giftpil i handen. Eller hur de lyckades stjäla hundra tusen dollar med hjälp av en signatur "I varje nummer av tidningen får läsarna en känd persons autograf." samt inspelad röst som de spelar upp över telefon. Så charmigt. Så elegant.

Nu är det nära slutet, med endast tre avsnitt kvar. Spännande!

//Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0